Våre byggesaksbehandlere kan veilede og svare på generelle spørsmål når du planlegger et byggetiltak eller deling av eiendom i Nedre Eiker eller Svelvik.

Tilbudet er beregnet på de som ennå ikke har sendt inn bygge-/delesak.

Har du allerede sendt inn bygge- eller delesak til behandling og mottatt et orienteringsbrev, så er det der oppgitt e-postadresse til saksbehandler som du skal bruke. E-post benyttes både til å stille spørsmål eller be om tidspunkt for møte/samtale.

For deg som ennå ikke har innsendt bygge- eller delesak, så har byggesaksavdelingen telefon- og besøkstid mandag-fredag kl. 12-14 på rådhuset i Nedre Eiker, eller på telefon: 481 44 461. Ved henvendelse vil du komme til første ledige saksbehandler.

For innbyggere i Svelvik er det telefon- og besøkstid mandag-fredag kl. 12-14 på rådhuset i Nedre Eiker, eller på telefon: 32 23 25 00. I tillegg vil det også være mulig å ta kontakt med byggesaksavdelingen på rådhuset i Svelvik hver onsdag kl. 09-15.

Nedenfor finner du oversikt over temaer vi kan veilede deg i, samt linker til nettsider hvor du kan lese om temaet på egen hånd.

Vi kan gi informasjon om:

Vi kan dessverre ikke hjelpe med:

  • Å vurdere om byggetiltaket kan godkjennes (Fordi dette må vurderes av saksbehandler når saken er mottatt i komplett stand innenfor gjeldende saksbehandlingstider)
  • Å fylle ut søknadsskjemaer eller kontrollere søknaden din
  • Å vurdere om dokumentasjonen er god nok for å få behandlet saken
  • Å vurdere en sak som er til behandling hos en annen saksbehandler. Fordi dette kan kun gjøres av saksbehandleren selv.

Vi anbefaler deg istedet å lese vår nettside "byggesak steg for steg" her vil du finne mye informasjon som vil gi deg svar på mange spørsmål.